Wesele z wedding plannerem – 5 mitów na temat pracy wedding plannera

Wesele z wedding plannerem – 5 mitów na temat pracy wedding plannera

W swojej pracy często spotykamy się ze słabą znajomością wiedzy na temat pracy wedding plannera. W środowisku krążą już wręcz pewne mity z tym związane. Powiemy Wam jak jest naprawdę.

1. Niepotrzebny wydatek
Dla par, które pracują za granicą, a ślub biorą w miejscowości rodzinnej zatrudnienie konsultanta ślubnego – wedding plannera często jest jedyną możliwością organizacji wesela.
Jest to również dobra opcja dla osób bardzo zapracowanych, nie mających po prostu czasu na planowanie, organizację i dopilnowanie każdego szczegółu.
Zdarzają się też sytuacje, że Para Młoda nie może porozumieć się z rodzicami co do koncepcji uroczystości i w drodze kompromisu postanawiają „obarczyć” tą odpowiedzialnością właśnie wedding plannera.
Pamiętajcie, że nie musicie zatrudniać konsultanta do organizacji całości przedsięwzięcia.
Oferujemy również częściową organizację uroczystości lub koordynację dnia ślubu i przyjęcia weselnego, a wtedy wydatek jest proporcjonalnie mniejszy.

2. Im większy budżet weselny, tym więcej zapłacę konsultantowi.
Niektóre agencje ślubne rzeczywiście pracują w ten sposób.
Nasza agencja ślubna ma stałe ceny w zależności od naszego zaangażowania w organizację ślubu i wesela. Ceny naszych usług poznajecie na etapie wyboru oferty, są one niezmienne i jest to zawarte w umowie.

3. Konsultant poleci mi podwykonawców, od których sam pobierze prowizję lub z którymi ma podpisaną umowę.
Nasza praca opiera się na współpracy z podwykonawcami tylko sprawdzonymi i rzetelnymi.
Nie mamy podpisanej umowy z żadnym z podwykonawców i nie podpisujemy umowy w imieniu Pary Młodej.
Przygotowujemy umowę w taki sposób, aby zabezpieczała odpowiednio zarówno Parę Młodą jak i podwykonawców. Pomiędzy tymi stronami jest ona podpisywana.
Zawsze proponujemy naszym klientom kilku podwykonawców z wybranej branży i to do Was należy decyzja, którzy zostaną wybrani.

4. Zbyt duży wydatek.
Stawiając taką tezę należy zadać sobie pytanie – czy na moim weselu będą atrakcje typu fireshow, fotobudka, pokaz sztucznych ogni itp. Jeśli odpowiedź brzmi tak, odpowiedzmy sobie na następne pytanie – ile nas to będzie kosztowało, a ile czasu będzie trwało. Teraz porównajmy jak dużo czasu musi poświęcić wedding planner i jaką odpowiedzialność bierze na siebie organizując przedsięwzięcie jakim jest ślub i wesele. Czy to jest duży wydatek?…

5. Zatrudniam wedding plannera i mam wszystko z głowy.
Zakres pracy wedding plannera jest zawierany w umowie i może być różny w zależności od wyboru oferty – od organizacji jednego elementu po kompleksową organizację. Jednak w każdym przypadku nasza praca opiera się na współpracy z Parą Młodą. Nie znamy przecież listy gości, ich preferencji, nie wiemy ile osób będzie potrzebować noclegu, diety, itd. Wybór każdego elementu uroczystości konsultujemy z Wami i to Wy podejmujecie ostateczną decyzję.

 

Jarosław Mazur, konsultant ślubny, właściciel agencji

 

[FM_form id=”1″]

Leave a Reply